Finns det dödshjälp, inte??

Ja så har jag varit på möte igen, med finsam, försäkringskassan, arbetsförmedlingen, läkare och socialen. De ville ha en plan A och en plan B, arbetsträna eller söka permanent sjukersättning tyckte finsam och arbetsförmedlingen. Det sistnämnda sa försäkringskassan att jag nog kunde glömma – då det knappas finns någon med ME som lyckats få igenom det. Min läkare sa att det egentligen inte finns en ända grunn för sjukskrivning av ME sjuka, då sjukdomen inte finns – eller att ingen vet något om ME och om den finns. Att jag blev så sjuk av en veckas arbetsträning á 2 timmar kunde inte bero på att jag fick ett ME skov, utan det var nog en influensa på riktigt. Hmmm den var långdragen – i 6 veckor nu!

Nu har jag en vecka på mig att bli så frisk att jag kan arbeta igen, annars har jag ingen inkomst. Om man inte står till arbetsmarknadens förfogande och inte läkaren och försäkringskassan anser man är sjuk nog att få sjukskrivning, ja då kan man häller inte få ekonomisk hjälp av socialen – sa socialsekreteraren.

Det de menar måste ju vara arbeta eller dö… vi har inte plats till dig i vårt samhälle, eller?

De vill att jag skall säga till mina barn, syskon och vänner att inte komma på besök, så att jag får vilat och hämtat energi till att arbeta – för det är så viktigt med det sociala man får genom att arbeta… ??

Finns det dödshjälp, inte?? Då borde Sverige införskaffa det – så får man bort de illavarslande 20% av ME- patienter som tar självmord!! För jag lär behöva den hjälpen, då jag skulle ha svårt för att ta mitt eget liv – och att svälta ihjäl… nää fy vad hämskt!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0