Måste hämta kraft..

Så ligger man rätt ut igen, undrar om det är på riktigt denna gången? Underligt det där, man känner inte skillnad på ett ME skov och influensa. Fast det är säkert ett skov igen. Det blev lite körigt på söndag när min dotter riggade om vardagsrummet till studio, det blir allt en massa jobb för mor och då. Roligt men kraftansträngande.  På måndag hade jag dessutom ett möte och efter det kolapsade kroppen helt igen. Idag har jag sovit flera timmar under dagen, det brukar jag inte göra men ändå gott att sova bort några timmar på en hemsk dag. Man blir ju inte bättre av att sova, Me går inte att vila bort.

Mötet igår gav inget, blir bara så struligt när man är på de mötena. Vi diskuterade sjukersättning, om det kanske vore det bästa, men kan man leva på det – svar nej. Vem kan leva på 8000.- minus skatt? Undrar vad svenska staten tänker på når de sätter sådana löjliga belopp. Måste de som verkligen är sjuka straffas för att några utnyttjar systemet, eller vad är det frågan om? Problemet är också att jag har bara några månader på mig att bli helt frisk. I ett år, om jag fattat rätt, får man vara sjukskriven – då har jag 4 månader på mig. Att bli så här sjuk, tog 16 år. Att bli frisk igen tycker de skall göras på ett år. Men när sjukdomen är kronisk vad gör man då?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0