kan torkad Papaya saft (papain) bota ME/CFS, det botade norska Marlene!

Marlene 13 år får ME/CFS och inom bara några veckor är hon jättesjuk. Efter flera läkarbesök, och hur många blodprov som häls får hon reda på att hon har kronisk trötthetssyndrom. Hennes mor hittar sedan en klinik i Göteborg som tar helblodsanalys. Marlene får efter det besöket Papain och på några månader är Marlene frisk igen. Det kan dock ta längre tid att bli frisk, men som oftast får man positiv effekt efter några veckor. Torkad saft från frukten kallas papain och utvinns genom att man skårar omogna frukter och samlar in det som samlas i skårorna. Papain är ett ämne som har förmågan att bryta sönder klibbiga ämnen som klistrar samman blodkropparna.

Läs om Marlene väg från sjuk till frisk med papain.

http://www.grethekristine.piczo.com/?cr=2

Kliniken i Göteborg

http://www.erik-bergstrom.se/foretaget.html


Kommentarer
Postat av: Nike

Jag provade. Dessvärre har det inte hjälpt mig ett dugg. Ingen skillnad alls så...jag kan inte låta bli att fråga vad som kom först, i Marlenefallet, hönan eller ägget. Fast ME är ju en sjukdom som är väldigt individuell, så kanske det kan hjälpaa vissa. Inte mig bara tyvärr :)

2011-09-29 @ 20:02:21
Postat av: Anita

Hej

Så tråkigt att det inte fungerade, jag har nu hört flera som provat utan resultat så själv testade jag inte. Ja man kan undra vad som kom först =/

2011-11-15 @ 18:02:15
Postat av: Camilla

och varför har det inte kommit några stora artiklar om detta då?

Svar: Nja, det är väl så att inte alla blir hjälpta av detta heller så...
[email protected]

2013-10-17 @ 10:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0