Zonterapi i handen

Min ME kompis Pirjo hade delat denna bilden på face idag och eftersom jag faktiskt har en viss tro på att zonterapi kan få oss att må bättre måste jag ju dela bilden här på bloggen. Har man ME är det mycket i kroppen som kommer i obalans, ett sätt att hjälpa kroppen på väg till inre balans kan kanske vara just zonterapi. 

På handen bör det ju kunna vara ganska enkelt att göra detta själv - helt underbart :) Lycka till

Tryck med tummen i 5 sekunder och utsläpp under 3 sekunder, i den drabbade punkten. Upprepa 2-3 minuter för 5 till 10 dagar

 

 

 

Under min tid som taxi chaufför träffade jag en helt underbar tant som jag körde varje vecka till dialys - hon hade en gång i tiden tagit en kurs i zonterapi. Under samma tid hade min ME börjat utveckla den typiska värken som vi med ME har, perioder med speciellt värk i ben, armar och rygg. När jag berättade om min värk för henne fick jag komma hem till henne på terapi en kväll.
Det som förvånade oss var att min "njurar" var ömma under foten. Nu i efterkant tror jag mig veta orsaken till detta - jag fick ett par år senare reda på att jag var så tom för B12 att jag bara hade några få veckor kvar att leva. När det har gått så långt, då hade jag haft brist i många år. Upp till 12 år kan det ta förrän kroppens alla lager är tomma på B12.
Först tar det slut i njurarna, sedan i ryggmargen :)

Jag behöver väl inte säga att zonterapin hon gav mig den dagen hjälpte mot värken :)

Tyvärr somnade min härliga taxikund in i höstas efter en transplantation. Vi ses i himmeln Berit 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0